Google Search Central Blog

top of page

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. A jelen szerződéses feltételek kerülnek alkalmazásra valamennyi, az ESTILO (tulajdonos: ESTILO HOME Kft. 1117 Budapest, Budafoki út 111-113. Adósz.: 32417481-2-43) által értékesített bútor vonatkozásában. Vevő aláírásával elfogadja az általános szerződési feltételeket és tudomásul veszi az adatvédelmi tájékoztatót.

 

2. Vevő a bútort katalógusból, online felületekről / weboldal, webshop, közösségi portál /, illetve az ESTILO bemutatótermeiben kiállított mintadarabok alapján rendeli meg.

Vevőnek lehetősége van valamennyi rendelhető és a gyártás során felhasználható szövetminta személyes megtekintésére az ESTILO bemutatótermeiben (1117 Budapest, Budafoki út 111-113). Vevő tudomásul veszi, hogy a megrendelőlap benyújtását követően (megrendelőlap aláírása) az általa kiválasztott szövetek színével, típusával, minőségével kapcsolatban kifogást nem emelhet, mivel azt üzletben megtekintette, valamint tudomásul vette, hogy az elektronikus felületen megjelenő szín, ábra eltérhet a gyártáshoz ténylegesen felhasznált és az ESTILO bemutatótermeiben kiállított mintadarabtól.

Vevő jelen szerződés aláírásával igazolja, hogy a bútor típusát, színét, méretét, vevő egyedi igényeit továbbá a kárpitot ellenőrizte, elfogadja, és a jelen szerződés mellékletét képező megrendelőlapon feltüntetett tulajdonságokkal kívánja a bútort megvásárolni. Egyedi gyártásból eredő többletköltségek – tervezési költség – más rendelkezés hiányában vevőt terhelik, melynek mértéke – minden termék esetén – a bútor teljes vételárának 20%-a. Vevő tudomásul veszi, hogy az általa meghatározott és a megrendelőlapon rögzített tulajdonságoktól a későbbiekben nem térhet el és az annak megfelelően előállított bútort köteles átvenni és a vételárat kiegyenlíteni.

Vevő aláírásával elfogadja és tudomásul veszi, hogy az elkészült bútor a kárpit vastagságából adódóan, a megrendelő lapon szereplő mérettől 4-5 cm-t eltérhet, egyedi gyártás esetén (minden, az alapmérettől eltérő termék) 5-7 cm-t eltérhet. Vevő a megrendelőlap benyújtása előtt köteles ellenőrizni minden azon szereplő és a bútor gyártásához szükséges adatot (elérhetőség, számlázási cím, a bútor valamennyi tulajdonsága, ideértve a típust, méreteket, kárpitokat, kiegészítőket és egyedi igények). Vevő tudomásul veszi, hogy a megrendelőlap aláírásával és a 4. pontban részletezett vételárrészlet megfizetésével a megrendelés véglegessé válik, és azon ezt követően utólagos módosításra nincs lehetőség. A megrendelőlap benyújtását követően a vevő részéről történt bármely tévedés vagy elírás miatti felelősséget eladó kifejezetten kizárja. Kiállított termék vásárlása esetén vevő a megrendelt terméket megtekintette, az esetleges használatból eredő sérüléseket tudomásul vette és kijelenti, hogy a terméket, ezen tényezők illetve hibák tudatában vásárolja meg.

Azonnal elvihető, készleten lévő, vagy kiállított termék esetén Vevő tudomásul veszi, hogy a terméket kiállított, használt bútorként vásárolja meg. Vevő a termék megvásárlásakor a termék használatból eredő esetleges sérüléseit, hiányosságait tudomásul veszi, és azt elfogadja.

3. Vevő tudomásul veszi, hogy a mindenkor változó akciókra, illetve az akciókban meghirdetett ajándékokra kizárólag abban az esetben jogosult, amennyiben eleget tett az abban szereplő feltételeknek, továbbá az ezekre vonatkozó igényét bejelentette és az a megrendelőlapon rögzítésre került.

4. A megrendelés akkor hatályos, ha vevő a bútor és egyéb, a bútorhoz tartozó szolgáltatások (szövet, tervezési díjak illetve méret felárak, házhozszállítás díja) összértékének minimum 10%-át kifizette, továbbá a megrendelőt aláírta. Ezen feltételtől való eltérésre kizárólag egyedi megállapodás alapján, továbbá bruttó 1.500.000.-Ft-ot elérő értékű megrendelés esetén van lehetőség. A vételárhátralékot a vevő a bútor átvételével egyidejűleg köteles megfizetni. A vevő a vételár hiánytalan megfizetésével teljesíti a szerződést. A jelen pontban rögzített, fenti előírás alól kivételt képeznek az áruhitel igénybevételével kezdeményezett megrendelések is. Vevő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával beleegyezik, hogy eladó elektronikus/papír alapú számlát/nyugtát bocsát ki.

Késedelmes fizetés esetén vevő köteles megfizetni eladó részére a Ptk. szerinti késedelmi kamatot, továbbá a 8. pontban foglalt tárolási díjat.

5. Elállási jog, kötbér

Mivel eladó a megrendelt terméket vevő kifejezett kérésére és utasításai alapján állítja elő, így vevő a 45/2014.(II.26.) Korm. rend. 20.§-ban foglalt elállási jogot nem gyakorolhatja / 45/2014.(II.26.) Korm. rend. 29.§ 1 bek.c. / Amennyiben a vevő az elkészült bútort nem veszi át, vagy a vételár fennmaradó részt nem egyenlíti ki, az eladó a 8. pontban rögzített módon jogosult eljárni. Vevő elállása esetén nemteljesítési kötbér fizetésére köteles, melynek mértéke a megrendelt termék(ek) vételárának 80%-a. Eladó a kötbér összegének erejéig jogosult beszámítani a vevő által teljesített vételárrészletet. A rendeléstől számított 2 napon belül Vevő elállása esetén a befizetett előleget Eladó visszafizeti Vevőnek ajándékkártya formájában, melyet Vevő az ESTILO Bútorház üzleteiben levásárolhat.

6. Vevő tudomásul veszi, hogy a megrendelőlapon feltűntetett, várható gyártási idő általános, becsült intervallumot jelent, melytől eltérések előfordulhatnak. Eladó a végleges megrendelés benyújtásától, és a 4. pontban részletezett vételárrészlet beérkezésétől számított 90 napon belül köteles a megrendelt termék elkészítésére. Vevő tudomásul veszi, hogy a kiszállításig eltelt idő, ezen határidőbe nem számít bele.

7. Az eladó részéről a szerződés teljesítettnek minősül, amikor a bútort az előírásoknak és a megrendelésnek megfelelően előállította, az átadásra előkészítette és erről a vevőt értesítette. Az értesítés szabályosan megtettnek minősül telefonon, elektronikus levél vagy sms üzenet formájában is, a vevő által megadott elérhetőségeken. Eladó kizárja felelősségét minden olyan kár vonatkozásában, amely a vevő által helytelenül megadott értesítési címből/elérhetőségből származik.

8. Az átadás-átvétel az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül történik az eladó telephelyén, illetve vevő kérésére házhozszállítással, szállítási díj ellenében. Telephelyi átvétel esetén Megrendelő tudomásul veszi, hogy a termék elkészültének értesítését követő 8 (nyolc) napon belül köteles a terméket átvenni. Termék átvételre nyitvatartási napokon 12:00 – 16:00 között van lehetőség előzetes egyeztetéssel. 8 (nyolc) napon túl, Eladó tárolási díjat számít fel, melynek mértéke a bútor teljes vételárának (ide értve az alapár, felárak, házhozszállítás és egyéb költségek) 1%-a naponta. Késedelmes átvétel esetén a számított tárolási díjat és a vételárhátralékot a Vevő a bútor átvételével egyidejűleg köteles megfizetni Eladónak. A házhozszállítás külön díj ellenében történik, a 18:00 után vagy hétvégén történő kiszállításért felárat számítunk fel az aktuális árlista szerint.

 

Budapest, 2024.11.18.

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

A jótállásra vonatkozó jogokat megtalálja: 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint az egyes javító- karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet

 

„(1) A jótállás időtartama:

  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - jogvesztéssel jár.”

(2) Az R. 2. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

  1. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.”

A jótállási határidő a fogyasztási cikk a fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

  • elemi kár, természeti csapás okozta.

  •  

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

  • ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy a fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.

A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

 

  1. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.

  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

**********************************************

  • Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

**********************************************

  • Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

**********************************************

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

*********************************************** ∙

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

***********************************************

  • Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

************************************************

  • Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

************************************************

  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

************************************************

  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749 E-mail cím: info@hbkik.hu;

************************************************

  • Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

************************************************

  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

************************************************

  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

*************************************************

  • Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860 E-mail cím: nkik@nkik.hu;

*************************************************

  • Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

*************************************************

  • Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000 E-mail cím: skik@skik.hu;

*************************************************

  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

*************************************************

  • Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

*************************************************

  • Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

*************************************************

  • Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

************************************************* ∙

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Payment Methods

FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK

Megrendeléskor és raktári termékátvételkor bemutatótermünkben:

  • Készpénzben (Ft;)

  • Bankkártyával (VISA, MasterCard, Maestro)

  • Előre utalással 

Házhozszállításkor:

  • Készpénzben (átvételkor; Ft;)

  • Előre utalással (a kiszállítást megelőző 48 órával)

bottom of page